Regulamin świadczenia teleporad
w VEDAMED GROUP SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
§ 1.
Użyte w niniejszym regulaminie określenia oznaczają:
- Usługodawca – Vedamed Group sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi, adres: 91-425 ul. Północna 46, KRS 0000932530, REGON 520453006, nr księgi rejestrowej 00000024734.
- Pacjent – osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat, korzystająca ze świadczeń zdrowotnych w Vedamed w ramach Teleporady;
- Regulamin – niniejszy regulamin;
- Specjalista – lekarz udzielający świadczeń zdrowotnych w imieniu i na rzecz Vedamed;
- Teleporada – porada medyczna udzielona przez specjalistę Vedamed za pośrednictwem narzędzi teleinformatycznych, w tym w szczególności połączenia telefonicznego, czatu online, połączenia video, komunikatora;
- Umowa – umowa o udzielenie świadczenia zdrowotnego w formie Teleporady;
§ 2.
- Teleporady udzielane są w ramach następujących specjalizacji:
- psychiatria;
- medycyna rodzinna
- onkologia.
- Teleporada obejmuje udzielenie porady medycznej, w tym w szczególności przeprowadzenie badania podmiotowego, omówienie wyników badań i ewentualnej dalszej terapii, udzielenie informacji co do przyjmowanych leków, wystawienie e-recept.
- W ramach Teleporady nie mogą być udzielone świadczenia:
- związane z przeprowadzeniem badania przedmiotowego pacjenta,
- skutkujące wypisaniem e-recepty na leki z grupy: opioidy i benzdodiazepiny,
- innymi stanami wymagającymi wezwania karetki pogotowia lub hospitalizacji.
- Teleporady świadczone są odpłatnie, zgodnie z cennikiem stanowiącym załącznik do regulaminu organizacyjnego Vedamed. Wyciąg z cennika stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Warunkiem korzystania z Teleporad jest:
- rejestracja Pacjenta;
- akceptacja postanowień Regulaminu;
- opłacenie usługi.
- Udzielenie Teleporady wymaga spełnienia następujących warunków technicznych: dostęp do internetu, dostęp do mikrofonu lub możliwości pisania poprzez czat.
§ 3.
- Rejestracji Pacjenta można dokonać:
- telefonicznie, pod numerem telefonu +48 737 184 120;
- poprzez wypełnienie formularza rejestracji na stronie internetowej: www.cannmed.pl.
- W trakcie procesu rejestracji Pacjent zobowiązany jest podać swoje dane osobowe:
- imię i nazwisko;
- numer PESEL;
- adres zamieszkania;
- numer telefonu;
- w przypadku Teleporad za pośrednictwem poczty elektronicznej, czatu online lub połączenia video – adres e-mail;
- w przypadku Pacjenta małoletniego – imię, nazwisko i numer PESEL opiekuna prawnego.
- W trakcie rejestracji Pacjent wskazuje, a w przypadku rejestracji telefonicznej ustala z pracownikiem Vedamed, datę oraz godzinę Teleporady. Pomyślne zakończenie procesu rejestracji oraz pozytywne zakwalifikowanie pacjenta do terapii jest równoznaczne z zawarciem Umowy.
- W przypadku, gdy udzielenie Teleporady wymaga dostarczenia przez Pacjenta dodatkowych informacji/dokumentów (np. wyników badań), Pacjent zobowiązany jest przekazać je Specjaliście najpóźniej na 3 godziny przed rozpoczęciem Teleporady. W tym celu Pacjent przesyła konieczną dokumentację w formie skanu (w formacie pdf) na adres mailowy: gabinet@cannmed.pl. Zaleca się przesłanie dokumentacji w pliku zaszyfrowanym. Przesłane dokumenty dołącza się do dokumentacji medycznej Pacjenta.
§ 4.
- Płatność za Teleporadę następuje przed wykonaniem usługi, w jednej z następujących form płatności:
- przelew bankowy;
- link przenoszący do płatności poprzez: Blik, mbank, Millenium, PKO Bank Polski, Bank Pekao, Santander, ING, Alior Bank, BNP Paribas, Credit Agricole, Inteligo.
- Brak płatności przed rozpoczęciem Teleporady stanowi podstawę do odmowy świadczenia usługi i jest równoznaczne z odstąpieniem przez Pacjenta od Umowy.
- Ceny świadczonych usług podawane są na stronie www.cannmed.pl w złotych polskich i są zwolnione z VAT.
- W przypadku, gdy Pacjent po podaniu danych został zakwalifikowany do e-wizyty, Usługodawca potwierdza za pośrednictwem poczty elektronicznej możliwość odbycia e-wizyty i jej termin, a ponadto przesyła link umożliwiający dokonanie przedpłaty za E-wizytę.
§ 5.
- Pacjent ma prawo rezygnacji lub zmiany terminu Teleporady najpóźniej do 24h przed planowanym rozpoczęciem teleporady. O decyzji Pacjent zawiadamia Vedamed telefonicznie (nr tel. +48 737184120 ) lub pocztą elektroniczną na adres gabinet@cannmed.pl.
- W przypadku nieodwołania terminu i nie przystąpienia do e-wizyty, uiszczona przez Pacjenta przedpłata e-wizyty nie podlega zwrotowi. W przypadku wystąpienia nadzwyczajnych okoliczności po stronie Pacjenta, które uniemożliwiły mu odbycie ewizyty i jej wcześniejsze odwołanie, Usługodawca może zwrócić Pacjentowi całość uiszczonej przedpłaty.
- Przez nieprzystąpienie do e-wizyty rozumie się niepołączenie Pacjenta z Usługodawcą za pośrednictwem Serwisu w ciągu 10 minut od zarezerwowanej godziny e-wizyty. Usługodawca nie ma obowiązku przedłużenia e-wizyty jeżeli Pacjent przystąpił do niej spóźniony.
- W przypadku rezygnacji z Teleporady po dokonaniu zapłaty za usługę, Pacjentowi przysługuje zwrot wpłaconej kwoty.
- W przypadku, gdy udzielenie Teleporady w pierwotnie ustalonym terminie jest niemożliwe, Vedamed niezwłocznie informuje o tym Pacjenta ustalając z nim nowy termin wykonania usługi. W takim przypadku Pacjentowi przysługuje również prawo odstąpienia od Umowy i żądania zwrotu wpłaconej kwoty.
§ 6.
- Teleporada jest udzielana w terminie oraz formie ustalonej zgodnie z § 3 ust. 3. Zmiana terminu lub formy udzielenia Teleporady możliwa jest do 24h od momentu rozpoczęcia świadczenia usługi w pierwotnie ustalonym terminie, z zastrzeżeniem § 5 ust. 3. Zmiany należy dokonać w jeden ze sposobów wskazanych w § 3 ust. 1.
- W celu wykonania usługi, wyznaczony Specjalista kontaktuje się z Pacjentem w ustalonej formie. Trzykrotne niepodjęcie kontaktu przez Pacjenta jest równoznaczne z odstąpieniem przez Pacjenta od Umowy.
- Specjalista weryfikuje tożsamość Pacjenta na podstawie danych, o których mowa w § 3 ust. 2, przekazanych przez Pacjenta w trakcie rejestracji.
- Czas trwania Teleporady wynosi ok. 15 minut. W uzasadnionych przypadkach Specjalista może przedłużyć czas jej trwania.
- Pacjent zobowiązany jest połączyć się z Usługodawcą w celu odbycia e-wizyty za pośrednictwem Serwisu poprzez link, który Usługodawca wyśle do Pacjenta drogą mailową co najmniej 1,5 godziny przed zarezerwowanym terminem E-wizyty.
- Pacjent zobowiązany jest do nieużywania zwrotów niecenzuralnych, naruszających dobra osobiste innych osób, naruszających przepisy prawa powszechnie obowiązującego. Naruszenie powyższego obowiązku stanowi podstawę odmowy udzielenia Teleporady lub zaprzestania dalszego jej udzielania.
- Vedamed nie ponosi odpowiedzialności za prawdziwość danych i informacji przekazanych przez pacjenta.
- W przypadku Pacjentów małoletnich, w trakcie udzielania Teleporady obowiązkowa jest obecność opiekuna prawnego Pacjenta.
- Za zgodą Pacjenta, Teleporada może być rejestrowana. W takim przypadku zapis Teleporady dołącza się do dokumentacji medycznej Pacjenta na nośniku elektronicznym.
§ 7.
- Pacjentowi przysługuje prawo złożenia reklamacji. Reklamację należy złożyć w formie pisemnej na adres poczty elektronicznej gabinet@cannmed.pl, telefonicznie +48 737184120, lub na adres siedziby spółki ul. Północna 46, 91-425 Łódź.
- Reklamację rozpoznaje się w terminie 7 dni od dnia jej wpłynięcia.
§ 8.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie, zastosowanie mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 27/12/2021 r.